نظافت منزل

  • نظافت در تهران و کرج
  • اعزام فوری نیروی ماهر

همه ما ممکن است آن پنجره های تمیز، درهای خوش نقش و لیوان های شیشه ای بدون لکه ای را که در تلویزیون می بینیم آرزو کنیم، اما در عمل نتوانیم هیچ گاه به آن سطح از پاکی وسایل برسیم. این نکته به خصوص در مورد لیوان های خانه مان صدق می کند؛ آنجایی که اغلب با لکه های سر سخت آب روبرو می شویم. این لکه های آب زمانی ایجاد می شوند که غلظت بالایی از مواد معدنی منیزیم و کلسیم در آب وجود داشته باشد و به خوبی پاک نشوند. خوشبختانه اما راه های زیاد و بسیار معجزه آسایی برای رسوب آب از روی ظروف شیشه ای وجود دارد و حتی با استفاده از چند ماده اولیه خانگی می توان از ایجاد هرگونه لکه و علامت بر روی وسایل منزل جلوگیری کرد. مطلب پیش رو در همین راستا نگارش شده است؛ با ما همراه باشید.

قبل از اینکه به سراغ باقی مطلب بروید پیشنهاد می کنیم با خدمات پذیرایی و مهمانداری اسپارد نیز آشنا شوید.

آیا سرکه برای از بین بردن رسوب آب از روی لیوان کاربرد دارد؟

یکی از بهترین پاک کننده هایی که در هر خانه ای یافت می شود سرکه است. این ماده غیر سمی است (هرچند که برای پاک کردن برخی موارد باید از به کار بردن سرکه اجتناب کرد) و می تواند برای تمیز کردن بسیاری از سطوح خانه از جمله لکه های روی شیشه و لیوان استفاده شود. سرکه سفید ساده به طور ویژه برای از بین بردن رسوب آب از روی ظروف شیشه ای ایده آل بوده و توصیه می شود. به همین دلیل در ادامه مطلب به معرفی روش استفاده از این ماده برای لکه زدایی ظروف می پردازیم. همچنین چندین گزینه برای تهیه محلول تمیزکننده از طریق هر نوع سرکه وجود دارد که یکی از رایج ترین آنها محلول ۵۰ درصد سرکه با ۵۰ درصد آب است. (البته برای لکه هایی که بسیار سمج هستند، ممکن است به غلظت بیشتری سرکه نیاز داشته باشید!)

پاک کردن ظروف شیشه ای

در رابطه با استفاده از این محلول مهم است که آن را مستقیماً روی وسیله شیشه ای خود نپاشید. به جای، پاک کننده را به مقدار لازم روی یک حوله یا پارچه تمیز اسپری کنید و بعد روی لیوان بکشید.

در محله بعد، بعد از آنکه به طور کامل محلول سرکه و آب را بر روی سطوح دارای لکه کشیدید و اجازه دادید کمی با آن محلول خیس بخورد، وسیله شیشه ای خود را به خوبی با آب بشویید. سپس برای پاک کردن قطرات آب باقی مانده و مواد تمیز کننده از یک حوله خشک و یا یک قلم مو استفاده کنید. در این مرحله حتما مراقب باشید محلول سرکه یا آب روی سطح شیشه خشک نشود، زیرا ممکن است لکه های بیشتری روی لیوان باقی بماند.

نکته:

نظرات کاربران نظافت منزل

درخواست نیروی نظافت

برخی از افراد ترکیب جوش شیرین با سرکه را برای تمیز کردن اشیای شیشیه ای توصیه می کنند اما این پیشنهاد ایراداتی جدی دارد. چراکه علی رغم آنکه جوش شیرین می تواند مثل سرکه به عنوان یک پاک کننده موثر عمل کند، اما به هیچ عنوان نباید این دو را نباید با هم ترکیب کرد. دلیل این امر آن است سرکه یک اسید است و جوش شیرین یک ماده قلیایی است، بنابراین اگر با هم مخلوط شوند، اثر یکدیگر را از بین می برند و محلولی خنثی را به وجود می آورند. در نتیجه به جای انجام چنین کاری، بهتر است بعد از آنکه اقدام به پاک کردن لکه آب روی شیشه از طریق محلول سرکه کردید. جوش شیرین را روی جسم شیشه ای کشیده و سپس با آب بشویید تا بهترین نتیجه را کسب کنید.

با استفاده از لیمو به جنگ لکه های آب بروید!

سرکه تنها کالای رایج خانگی ای نیست که می تواند به شما در حذف لکه های روی شیشه و لیوان کمک کند، بلکه لیمو نیز در چنین مواردی کاربرد خود را دارد. لیمو دقیقا به مانند سرکه، خاصیت اسیدی نیز دارد. روش پاک کردن لکه آب روی شیشه از طریق استفاده از لیمو به این صورت است که ابتدا آب لیمو را گرفته و در داخل یک اسپری خالی و یا یک بطری دیگر وارد می کنیم و سپس از طریق ظرف حاوی آب لیمو مقداری از آن را روی یک حوله خشک و تمیز می زنیم و در نهایت حوله را روی لکه های شیشه می کشیم و بعد از آن به خوبی ظرف را با آب شستشو می دهیم. همچنین می توانید پس از برش لیمو، آن را روی شیشه و لکه های روی لیوان بمالید و بگذارید مدتی در همان حالت باقی بمانند و سپس ظرف را بشورید.

جالب است بدانید که ترکیب لیمو و جوش شیرین برای درخشان کردن ظروف مسی نیز می تواند کارساز باشد.

روغن های طبیعی؛ روشی دیگر در رابطه با پاک کردن لکه آب روی شیشه

استفاده از روغن های طبیعی یکی دیگر از روش های تمیز کردن ظروف شیشه ای به حساب می آید. روغن های مرکبات مانند لیمو و پرتقال ممکن است به از بین بردن لکه های سرسخت آب روی شیشه و لیوان کمک کنند و در عین حال به عنوان یک ماده پیشگیری کننده در برابر شکل گیری های بعدی چنین لکه هایی عمل می کنند.

لیوان بدون لکه

برای به کار بردن این روغن ها در ابتدا چند قطره روغن (روغن مرکبات، ذرت، زیتون و یا …) را در آب مخلوط کنید. سپس محلول را به یک حوله اضافه کرده و آن حوله یا اسفنج را روی شیشه و لیوان خود بمالید. بعد از آن اجازه دهید که ظرف به خوبی با محلول خیس بخورد و در نهایت لیوان را شسته و خشک کنید.

پاک کننده های شیمیایی بر از بین بردن رسوب آب از روی ظروف شیشه ای تاثیر دارند؟

اگر ترجیح می دهید به جای استفاده از مواد طبیعی و خانگی از محصولات پاک کننده شیمیایی کمک بگیرید، گزینه های زیادی پیش روی شما وجود دارد. پاک کننده های شیمیایی ظروف شیشه ای و لیوان به صورت پودر و مایع در بازار موجود بوده و یا روی سطح پاشیده می شوند یا با کمک حوله یا اسفنج روی سطح ظرف شیشه ای کشیده می شوند. با این وجود استفاده از شوینده های شیمیایی برای از بین بردن لکه آب نیز اصول خود را دارد که در ادامه مطلب به آن اشاره می کنیم.

یادتان باشد استفاده از این مواد هرچند که تاثیرگزاری خوبی دارد اما ممکن است به ظرف آسیب برساند و از این جهت توصیه می شود که حتما قبل از استفاده از آنها مطمئن شوید که برای ظرف شما مشکل ساز نمی شوند.

همچنین توصیه می شود که هنگام استفاده از این محصولات ابتدا شیشه را خیس کنید و سپس روی آن پاک کننده را به آرامی بکشید. مخصوصاً اگر پاک کننده خریداری شده به صورت پودر بود، حتما ظرف را نم کنید زیرا مرطوب کردن سطح ظرف باعث می شود یک خمیر بسیار پاک کننده شکل بگیرد. در نهایت و پس از تمیز کردن با استفاده از مواد شیمیایی، سطح ظرف را به خوبی با آب بشویید. به خاطر داشته باشید که مواد ساینده نباید روی شیشه بماند زیرا ممکن است لکه هایی را برجا بگذارند.

بیشتر بخوانید: نحوه پاک کردن چربی های سوخته روی ظرف و ظروف فلزی

چند نکته در رابطه با از بین بردن جرم لیوان و ظروف شیشه ای

  • حتما شیشه تمیز شده را خشک کنید تا از ایجاد لکه های بعدی جلوگیری شود.
  • مطمئن شوید که قبل از استفاده از محصولات تمیز کننده خریداری شده، آنها برای استفاده بر روی شیشه ایمن هستند.
  • از آنجا که محصولات تمیز کننده شیمیایی ممکن است خورنده یا اسیدی باشند، هنگام تمیز کردن سطوح شیشه ای در منزل حتما دستکش بپوشید.
  • همیشه دست های خود را بعد از تماس با هر پاک کننده ای (طبیعی و غیرطبیعی) بشویید.
  • بعد از تماس دست ها با مواد شوینده شیمیایی تا بعد از شستن دست، به هیچ وجه صورت خود را لمس نکنید.
  • هنگام تمیز کردن مطمئن شوید که در یک مکان با تهویه مناسب هستید.
  • همیشه همه دستورالعمل ها و برچسب های هشدار روی ظرف شیشه ای و ماده پاک کننده را بخوانید و رعایت کنید.
  • هنگامی که سطح لیوان شیشه ای خود را به خوبی پاک کردید، می توانید از مواد درخشان کننده استفاده کنید تا میزان شفافیت و درخشندگی ظرف شما به حداکثر برسد.

تمیز کردن لیوان

به خاطر داشته باشید که هرچه لکه های روی لیوان و ظرف شیشه ای دیرتر پاک شوند، احتمال آنکه برای همیشه بر روی ظرف شما ماندگار شده و یا سخت تر از بین روند، افزایش می باید. از این رو توصیه می شود که اولا به هیچ عنوان نگذارید که آب اضافی درون لیوان بماند و تبخیر شود (چراکه احتمال ایجاد لکه را بالا می برد) و دوما هر از چند گاهی به کمک سرکه ظروف شیشه ای خود را تمیز نمایید تا شفافیت آنها همیشه در سطح مطلوبی باقی بماند.

حرف آخر اسپارد

پاکیزه بودن ظروف شیشه ای و لیوان از هر نوع لکه و علامتی یکی از دغدغه های هر خانه داری می باشد که به فکر ارائه بهترین خدمات به ساکنین و مهمانان منزلش است. در همین جهت و در راستای آشنایی شما با انواع روش های از بین بردن لکه های روی لیوان و شیشه و پاک نگاه داشتن آنها مطلب فوق ارائه شد تا بتواند به شما در رسیدن به این مقصود کمک نماید. با این وجود به علت حساسیت زیاد اشیای شیشه ای و تعداد معمولا زیاد آنها در هر خانه ای، برون سپاری نظافت آنها به یک مجموعه حرفه ای مثل اسپارد که در این زمینه از تخصص کافی برخوردار هستند می تواند بهترین تجربه را برای شما رقم بزند.

نظافت منزل

  • نظافت در تهران و کرج
  • اعزام فوری نیروی ماهر
درخواست نیروی نظافت